Een voor een printen

UP User Group in Netherlands
Post Reply
TimFirebird

Een voor een printen

Post by TimFirebird » Fri Mar 21, 2014 7:52 am

Hallo,

Ik ben sinds enige tijd ook in het bezit van een Up Mini.
Hij print vrij goed, heb wel wat moeite met grotere objecten (vooral een massief cirkelvormig vlak van zo'n 8 cm diameter, trekt steeds krom ondanks een uur voorverwarmen).

Maar mijn vraag is nu, kun je ook meerdere objecten een voor een laten printen in plaats van allemaal tegelijk zoals hij standaard doet.
Dan heb je niet het probleem dat je gelijk alles weg kunt gooien als er bij 1 object iets mis gaat.

Ik weet dat dit bij andere printers mogelijk is. Dat je kunt kiezen of je alles tegelijk of een voor een wilt printen.

D3rax

Re: Een voor een printen

Post by D3rax » Sat Mar 22, 2014 5:24 pm

Als je per object een aparte .stl maakt/hebt kun je deze apart printen.
Up! Plus

TimFirebird

Post by TimFirebird » Sat Mar 22, 2014 5:29 pm

Ik bedoel meer in 1 printjob.
Als je meerdere objecten op het plateau plaatst print hij ze nu gezamenlijk en niet een voor een.

D3rax

Post by D3rax » Wed Mar 26, 2014 11:47 am

Nee dat is niet mogelijk. Het is bovendien sterk af te raden. Immers wanneer het eerste object klaar is moet het printbed weer omhoog gebracht worden om aan het volgende object te beginnen. Tijdens het printen van het volgende object is de kans vervolgens zeer hoog dat dit het reeds geprinte object tegen de printkop of de printarm stoot.
Up! Plus

TimFirebird

Post by TimFirebird » Wed Mar 26, 2014 12:04 pm

Jammer dat het niet mogelijk is.
Het zou namelijk wel handig zijn omdat als 1 object mislukt en je hebt bijvoorbeeld 5 objecten erop staan, heb je 4 goede die je kunt weggooien, kost veel materiaal.
En door in de juiste volgorde te printen (dit kan de software automatisch doen), van voor naar achteren en van rechts naar links kan dit omstoten voorkomen worden.
De software zou zelfs rekening kunnen houden met het formaat van de printkop wanneer deze optie aan staat en een box om het object kunnen tekenen waarin je dan geen andere objecten mag plaatsen.

Post Reply