UP minî ervaringen

UP User Group in Netherlands
Jippe01

Re: UP minî ervaringen

Post by Jippe01 » Thu Oct 10, 2013 12:40 pm

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een klein half jaar een UP! mini gebruiker en heb er dus al even op los geexperimenteerd.
Voor de mini had ik een half jaar een Cube maar de prijs van het filament was zo hoog dat ik er maar weer snel van af heb gezien.
Wel was de software beter dan die van de UP! Als ik nu een model heb war wat intersectie inzit doet de UP! moeilijk waar de Cube het gewoon printte.
Aan de andere kant kan de UP! mini een stuk fijner printen dat is wel prettig.

Verder heb ik niet zulke goede ervaringen met PLA. Dat loopt bijna altijd vast met de inmiddels bekende tik, tik, tik geluiden.
En dat is heel jammer want daar had ik de UP! mini ook deels voor gekocht. Voor het milieu en het warped niet.
En ABS van de Amsterdamse firma loopt ook niet altijd soepel. Het materiaal van Priantabout, die ook de machine verkoopt, is practisch probleemloos.

Ik maak de meeste modellen zelf maar ben ook wel fan van Thingiverse.
Wat betreft 'warping' heb ik een (niet altijd werkende) oplossing gevonden in de lijm die bij de Cube hoort (Magic glue). Ik smeer het perfboard er mee in en dan blijft het wel beter plakken.

Het idee om filament (ABS) te recyclen vind ik uitstekend. Daar wil ik wel graag aan mewerken.
Ik hoef er geen geld voor maar wil er ook niet voor betalen. :-)

O ja en die 3D hubs ben ik ook bij aangesloten maar Groningen is nog niet unlocked. Ik ken ook niemand met een 3D printer. Alleen het plaatselijke FabLab.

Groet: Jippe01

EM-creations

Post by EM-creations » Sun Dec 01, 2013 5:10 pm

Jippe01, een vraag voor je; is het filament van Printabout origineel?

Zelf kocht ik mijn Mini bij printershop.be (cool blue) met extra filament groen en rood, deze zijn echter in plastic verpakt terwijl de originele witte in zilverfolie zat.

In de 2 weken dat ik 'm heb wat geëxperimenteerd met eigen modellen (Tinkercad is te gek!) en gedownloadde modellen.

Oh ja, is er ook ergens een tekening over waar alle reserve onderdelen die je kan printen thuishoren?

Oland

Post by Oland » Tue Dec 03, 2013 9:59 pm

Laatste tijd wat gekocht bij 123inkt.nl, nog geen klachten

Oland

Post by Oland » Wed Jan 22, 2014 10:27 pm

Creawens wrote:Hallo

Ik kocht vorige week mijn eerst 3D printer. Een Upmini!
Gisteren mocht ik danuiteindelijk mijn bestelling ontvangen. Na het lezen van de handleiding ben ik aand e slag gegaan met de stap voor stap installatiegids en dat zonder problemen.

Maar toen ik bij de laatste stap kwam begon het probleem:
Ik krijg steeds de melding dat de printer niet aangesloten is en dit terwijl de kabels wel degelijk verbonden zijn.

Ik heb ondertussen geprobeerd om een oudere versie van de software te downloaden en te gebruiken en heb het zelfs getest bij meerdere computers en softwaretypes (netbook, laptop, desktop, apple, windows) en steeds krijg ik in het UP programma de volgende melding rechts onderaan: printer is disconnected!

Weet er iemand hier misschien raad mee?

Alvast bedankt!
Mvg
Kenny

Zelf had ik dit probleem ook ooit, toen had ik er een usb-hub tussen zitten.
Met de usb kabel rechtstreeks de PC in bijna nooit meer probleem mee gehad
de keren dat het toch nog die melding gaf volstond het om de usb kabel los te
gooien en opnieuw in de PC (win7) te steken.

Ik neem aan dat je met Windows werkt?

Post Reply