een transport probeersel

UP User Group in Netherlands
Post Reply
Oland

een transport probeersel

Post by Oland » Tue Dec 03, 2013 9:57 pm

Een schakelingetje wat mij waarschuwt middels wat elektronika en een buzzer als er geen filament transport meer is.
Om te voorkomen dat de printer niet een hele tijd in de lucht staat te printen terwijl ik er niet bij ben.
Helaas nog wel steeds te laat om de print voort te kunnen zetten.

http://youtu.be/nqgAIp8Daeg

Iemand nog andere ideeen hierover?
Attachments
100_1851a.jpg
100_1851a.jpg (129.45 KiB) Viewed 5890 times

D3rax

Re: een transport probeersel

Post by D3rax » Fri May 09, 2014 8:09 am

Ja, op het moment dat je de spool plaatst in de software aangeven hoeveel gram er op de spool zit. Mocht je dan een print gaan doen die meer plastic nodig heeft dan op de spool zit kun je een andere spool plaatsen waar wel voldoende plastic op zit.
Up! Plus

Oland

Re: een transport probeersel

Post by Oland » Fri May 09, 2014 10:12 am

D3rax wrote:Ja, op het moment dat je de spool plaatst in de software aangeven hoeveel gram er op de spool zit. Mocht je dan een print gaan doen die meer plastic nodig heeft dan op de spool zit kun je een andere spool plaatsen waar wel voldoende plastic op zit.

Ook dat kan natuurlijk maar de eigenlijke reden was dat ik problemen had en nog heb met sommige filament, dikte verschillen, waardoor de boel vast liep en soms bij PLA die niet meer transporteerde.
Bovendien wordt ik nu ook gewaarschuwd als 't ie klaar is met printen behalve de eigen piepjes van de printer blijft hij nu waarschuwen tot dat ik er naar toe loop. Printer staat in een zijkamertje
en hoor ik hem bijna niet zodoende.

Post Reply