scheuren

UP User Group in Netherlands
Post Reply
Oland

scheuren

Post by Oland » Tue Oct 08, 2013 6:28 pm

Hallo,

Een doosje proberen te printen met de UP mini al een aantal keren en daar gaat al gauw 3,5 uur per keer in zitten.
Probleem blijft dat er scheurtjes in optreden. Gebruik: ABS, quality=normal, preferences=default
wanddikte=2mm

Alleen tot nog toe rechtop inplaats van liggend omdat ik dan meen minder last van warping te hebben
omdat het bed naar buiten toe minder warm is.

wat doe ik fout of wat kan ik nog proberen?

Gr.
Attachments
doosje.jpg
doosje.jpg (10.36 KiB) Viewed 5954 times

pp3dp.nl

Re: scheuren

Post by pp3dp.nl » Sun Oct 13, 2013 6:17 pm

In ieder geval goed voorverwarmen, table heat minimaal een kwartier aan. Helaas wordt de Mini niet zo warm als de Plus maar het deurtje houdt wel wat meer de warmte vast. Verder wordt er vaak aangeraden om met dikkere lagen te printen (layer thickness) en op ''Fast''. Heb je ook het klepje van de ventilator gesloten om de lucht op het model te minimaliseren?

Oland

Re: scheuren

Post by Oland » Mon Oct 14, 2013 9:20 pm

pp3dp.nl wrote:In ieder geval goed voorverwarmen, table heat minimaal een kwartier aan. Helaas wordt de Mini niet zo warm als de Plus maar het deurtje houdt wel wat meer de warmte vast. Verder wordt er vaak aangeraden om met dikkere lagen te printen (layer thickness) en op ''Fast''. Heb je ook het klepje van de ventilator gesloten om de lucht op het model te minimaliseren?

Bedankt pp3dp.nl,
jawel klepje is gesloten, table heat zelfs wel langer. Maar vraag mij af, de scheuren bovenaan, zouden die dan nog steeds een gevolg zijn van "table heat"?
en wat de scheuren aangaat, het is een verloop over meerdere layers en niet het splitsen van 1 layer t.o.v. de vorige of de volgende door slechte hechting.

Als het de temperatuur in de kast belangrijk is, deurtje dicht etc., waarom hebben de open printers, dacht ik, hier dan geen of minder last van vraag ik mij af.

Post Reply